Kære venner Hermed en påskehilsen Golgatha-hændelsen Det er velkendt, at vi med påsken markerer, at Kristus døde.
Hvorfor bør vi ikke dyrke jord og planter i det biodynamiske påskefredag og –lørdag?
Det er dog så længe siden. Mange har, så vidt jeg forstår, vist, at dyrkning på de dage har uheldige konsekvenser.
Der er altså ikke alene tale om en gammel historie, men om realiteter som stadig foregår i den virkelige verden nu.
Men hvad der egentligt dybere set skete i påsken i år 33, det er stadig helt ukendt for de fleste. Vi kan ikke læse om dette i de vedtagne kirkelige skrifter.
Kristus kom fra Solen og steg ned til menneskene. I dåben overlod mennesket Jesus sin krop inkl. livslegemet og astrallegemet til det guddommelige væsen Kristus. Eller sagt på anden måde: Jesus’ jeg/ånd forlod sin krop, så der blev plads til Kristus’ ånd i stedet for.
Mange har gennem tiderne i det skjulte vidst om dette, men det måtte ikke fortælles åbent.
Blavatsky (1831-1891, født i Ukraine og død i London) gik åbent ud med det. Rudolf Steiner (1861-1925) gjorde senere det samme. Han er min bedste kilde.
Hen imod vor tidsregning blev forholdene for os mennesker mere forhærdende. Det kunne ikke fortsætte på den, da menneskeheden ikke ville kunne udføre deres planlagte opgaver om at udvikle sig til det 10. hierarki langt ude i fremtiden.
Derfor lod Kristus sig frivilligt tage bolig i et menneske og lide en menneskelig død.
Sagen er den, at Kristus stadig er ganske forbundet med vor klode og alt på den, herunder os, hvis vi tillader det.
I de store træk skete der noget helt nyt, da Kristus døde. Det blev et vendepunkt i menneskehedens liv. Der skete store praktiske ændringer, som jeg ikke vil komme ind på her. Steiner har talt rigtig meget om alt dette.
Når Judith von Halle blev stigmatiseret på en langfredag (2004), så er det et af de mange tegn på, at påskekræfterne stadig væk er helt aktuelle og nuværende. Og det vil de være, så længe jordkloden eksisterer. Jeg vil være med jer alle dage, som Kristus sagde. Man taler fx om, at Jorden er Kristus’ krop.
|